Wymagania
- Przyspieszenie, ułatwienie i udoskonalenieprocesu onboardingu nowych pracowników, generującego dużą ilość pracy administracyjnej.
- Odciążenie działu HR, IT, Operacji, Obsługi Biura.
- Podniesienie jakości procesu i wyeliminowanie błędów (np. z powodu niepoprawnego wprowadzania danych itp.).
Rozwiązanie / Podejście
- Zautomatyzowanie procesu onboardingu nowych pracowników poprzez wdrożenie robotyzacji RPA (Robotic Process Automation).
- Zaplanowanie procesu wszystkich działań, które należy wykonać w celu onboardowania nowego pracownika.
- Optymalizacja procesów wewnętrznych (wyeliminowanie słabych ogniw procesowych).
- Ustalenie założeń i reguł automatyzacji danego procesu, zaprogramowanie systemu, przeprowadzenie testów oprogramowania i implementacja na poziomie firmy (dla ok. 500 osób).
Wynik
Proces onboardingu nowych pracowników, a w szczególności wytworzenia dostępu do narzędzi, konta email oraz dostępu do biura, został skrócony z pół godziny do 23 sekundu.
Proces, który wymagał pracy pięciu pracowników, jest obsługiwany przez jednego robota co spowodowało odciążenie personelu firmy z zadań administracyjnych.
Usprawniliśmy nasze wewnętrzne procesy, zoptymalizowaliśmy bazy danych i wyeliminowaliśmy błędy.